Uppdyket

Här är lite bilder från dagen som jag gjorde mina uppdyk. Det var lite pirrigt då det ingick tester som (nere på 12 meters djup):

- Att ta av masken under vattnet, ta på den igen & tömma den
- Ta ut regulaturn ur munnen, sippra ut lite luft ur munnen hela tiden och sedan med en speciell teknik fånga upp regulatorn igen och få in den i munnen
- Stiga upp sakta med instruktörens alternativa luftkälla
- Fylla västen med munnen
- Sitta skräddare i 2 minuter (svårt att hålla en jämn "svävning")
- Navigering under ytan med kompass

Läser & lär



Min genomgångstavla innan dyket


Ingrid, min divemaster, är från Holland och har bott här sedan -04.




Runt den här gjorde vi våra dyk/övningar.


Hjälp, en kompass har jag inte sett sen orienteringen på högstadiet.

Kommentarer
Postat av: Therese

Va duktig du är!!!



Kram Therese

2010-05-24 @ 10:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0